opocznianie.pl

Blog ogólnotematyczny

Oznaki odwodnienia latem
Zdrowie

Oznaki odwodnienia latem – na co zwrócić uwagę?

Lato to wyczekiwana przez wiele osób pora roku. To właśnie wtedy wyjeżdżamy na wakacje, chodzimy na spacery, biegamy czy też jeździmy na rowerze. Ogólnie rzecz biorąc lato to czas, gdy masowo wychodzimy z domów. Jak się jednak okazuje, jest to również pora dość dużego zagrożenia. Wysokie temperatury mogą bowiem spowodować, że organizm się odwodni. Dlaczego jest to tak groźne zjawisko, a także jak mu przeciwdziałać?

Dlaczego odwodnienie jest tak groźne?

Zanim jednak przejdzie się do tego, jakie są objawy odwodnienia i jak z nim walczyć, należy przede wszystkim dowiedzieć się tego, dlaczego jest ono tak groźne.
Odwodnienie latem przydarzyć się może każdemu. Nie trzeba być wcale w podeszłym wieku czy też chorować, aby doprowadzić do sytuacji, gdy w organizmie obecna będzie zbyt mała ilość wody. Wystarczy długotrwała ekspozycja na silne słońce i np. duży wysiłek fizyczny. Doprowadzi to do licznych dolegliwości zdrowotnych, które mogą spowodować nawet omdlenia i stany zagrażające życiu.

Jakie są oznaki odwodnienia?

Jak więc widać, nie powinno się bagatelizować ryzyka związanego z odwodnieniem. Warto więc dowiedzieć się teraz, jakie są konkretnie objawy tego zjawiska. Jak rozpoznać odwodnienie i jakie objawy powinny nas zaniepokoić?

Zdecydowanie najbardziej charakterystycznym objawem odwodnienia jest apatia i silne, nieuzasadnione zmęczenie. Pojawić się mogą nudności, brak apetytu obniżenie napięcia mięśni czy też spadek ciśnienia krwi, a także przyspieszona praca serca.
Oczywiście odwodnienie to także silne pragnie, ból głowy, a także rozdrażnienie. Bardzo często pojawia się także zmniejszona elastyczność skóry, a także znaczne zmniejszenie ilości wydalanego moczu.

Jak walczy z odwodnieniem?

Odwodnienie to naprawdę ogromne zagrożenie dla każdego. Nie tylko dla osób dorosłych czy też w podeszłym wieku, lecz także dzieci. Naturalne więc staje się pytanie, jak z nim walczyć.
Rzecz jasna najważniejszą sprawą jest to, aby przyjmować odpowiednią ilość wody. Zalecane jest, aby dorosły człowiek wpijał około 2,5 litra wody każdego dnia. Oczywiście w przypadku silnego upału połączonego z wysiłkiem fizycznym ilość ta musi być większa.

Bardzo ważne jest także to, aby oprócz wody dostarczać do organizmu elektrolity. Mowa tu jest o takich substancjach jak sód, wapń, potas czy też magnes. Są to substancje o ogromnym znaczeniu w organizmie, których podczas odwodnienia powstaje deficyt. Uzupełnienie ich jest absolutną podstawą walki z odwodnieniem. Gdzie można takie środki znaleźć? Polecana jest szczególnie mocno apteka internetowa, która ma naprawdę szeroki wybór różnego rodzaju produktów tego rodzaju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.